Çocuk Gelişimi Bölümü Eğitim Hedefleri ve Çankırı Karatekin Üniversitesi Sağlık Bilimleri Misyon ve Vizyonu Arasındaki Çapraz Uyum Tablosu
|
BÖLÜMÜN AMAÇLARI
|
Üniversitemiz Misyonu
İnsanı merkeze alan bir anlayışla; bilgiyi rehber edinen, tarihsel birikime sahip, kadim değerlere bağlı nesiller inşa etme gayesiyle eğitim-öğretim faaliyetleri sunan; bilim, sanat, ekonomi ve sosyal alanlarda ulusal ve uluslararası paydaşların ihtiyaçlarına cevap vermeyi ilke edinen, bilimsel bilgiyi inovasyonla birleştirerek kalkınmaya öncülük eden, ulusal ve evrensel sorunlara duyarlı, daimi tekâmül doğrultusunda yeniliği ve gelişimi amaç edinen bir üniversite olmak.
|
Üniversitemiz Vizyonu
Tarihimizden ve medeniyetimizden alınan ilhamla geleceğe yön veren, yenilikçi ve girişimci bir anlayışla eğitim ve öğretim çalışmalarında yetkin, araştırmalarıyla paydaşlarına değer katan ve faaliyetleriyle daha yaşanılabilir bir Çankırı’nın şekillenmesine katkı sağlayan bir üniversite olmak
|
1. Mezunlar, doğumdan itibaren ergenlik döneminin sonuna kadar tipik/atipik gelişim gösteren, akut ve kronik hastalığı olan, risk altındaki çocukları gelişimsel açıdan değerlendirir. Gelişimsel değerlendirmeye bağlı olarak çocuğun gereksinimlerine ilişkin gelişimsel, davranışsal ve eğitsel hedefler planlar.
|
+
|
+
|
2. Mezunlar, çocuğun gereksinimlerine yönelik gelişimi destekleyici program hazırlar, bu programı yürütür, raporunu tutar ve izler.
|
+
|
+
|
3. Mezunlar, çocuk gelişimi uygulamalarında karşılaşılan ve ön görülemeyen sorunları alanları ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alan yazını inceleyerek değerlendirir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar ve ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle açıklar.
|
+
|
+
|
4. Mezunlar, ailelere danışmanlık hizmeti sunar, klinik görüşmeler yapar ve görüşme sonuçlarını gerekli kurul ve komitelere raporlar halinde sunar.
|
+
|
+
|
5. Mezunlar, çocuğu izleyen diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapar. Çocuğun gelişimini olumlu ve olumsuz etkileyebilecek çevresel koşulları belirler, uygun koşulların oluşturulması konusunda önerilerde bulunur.
|
+
|
+
|
6. Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin bilincinde olur.
|
+
|
+
|